Evaluare clinica, psihodiagnostic si interventie la adult si varstnic
PERIOADA 10 - 11 noiembrie 2018 si 17 - 18 noiembrie 2018
ORGANIZATOR Asociatia Institutul Român de Psihologie
FORMATOR Psiholog clinician principal Monica Licu
INSCRIERI SI INFORMATII office@irp.ro • 0731.790.142 • 0722.653.740
credite 30 credite CPR (2 module)
aprobat prin Anexa nr. 8/19.02.2016 la avizul profesional RF-II-B-147/13.05.2014

Cursul se adreseaza studentilor, masteranzilor la psihologie, psihologilor clinicieni, consilierilor, psihoterapeutilor si oricaror altor persoane interesate.

MODULUL I

OBIECTIVE

  • familiarizarea participantilor, intr-o maniera colaborativa si suportiva, cu diferite abordari ale problematicii psihopatologiei la adult si la varstnic;
  • prezentarea si exemplificarea unor categorii de instrumente propuse de DSM V;
  • prezentarea si cunoasterea structurii ICF, partile I - functionare si dizabilitate si II - factori contextuali;
  • familiarizarea participantilor cu etapele procesului de evaluare si interventie clinica în tulburarile de perceptie, de memorie, de atentie, de gandire;
  • familiarizarea participantilor cu evaluarea psihologica clinica a tulburarilor din spectrul schizofreniei;
  • familiarizarea participantilor cu etapele procesului de evaluare si interventie psihologica clinica în tulburari ale comunicarii, vointei, constiintei si afectivitatii;
  • familiarizarea participantilor cu scalele de autoevaluare a agresivitatii, inventarul BGA;
  • identificarea si cunoastearea diferitelor forme de acte autodistructive, de la pseudosuicid la sinuciderea veritabila;
  • delimitari conceptuale din domeniul psihologiei varstnicului (imbatranirea normala);
  • familiarizarea participantilor cu bolile si suferintele predominante la varstnic (dementa Alzheimer, depresia si anxietatea in contextul varstei inaintate);
  • familiarizarea participantilor cu etapele procesului de evaluare si interventie psihologica clinica geriatrica.

TEMATICA

  • Psihopatologie fundamentare stiintifica – notiuni introductive. Constructia DSM V. Criterii diagnostice si instrumente moderne de evaluare, modele alternative, principalele modificari fata de DSM IV;
  • ICF - instrument de investigatie clinica: modele in psihopatologie - comportamental, cognitivist vs. psihosocial. Analize comparative ale functiilor mentale, senzoriale, durerii, vocii si functiilor vorbirii;
  • Tulburarile diferitelor procese psihologice (perceptive, de atentie, de memorie, de gandire);
  • Prezentarea modelului integrativ cognitiv al schizofreniei;
  • Tulburarile diferitelor procese psihologice (ale comunicarii, vointei, constiintei si afectivitatii);
  • Comportamnete agresive extreme - evaluarea agresivitatii;
  • Suicidul, instante ale fenomenului suicidar, factori de risc si mituri despre suicid;
  • Psihologia si psihopatologia varstnicului. Procesul de evaluare si interventie clinica în tulburarile specifice geriatrice: etape, tehnici, strategii.

MODUL II

OBIECTIVE

  • familiarizarea participantilor cu procesul redactarii raportului de evaluare psihologica;
  • prezentarea si cunoasterea etapelor unei evaluari psihologice clinice: problematica psihodiagnosticului, etapa observationala, anamneza, evaluarea psihometrica, interpretarea cantitativa si calitativa în cazuri specifice;
  • realizarea unor rapoarte de evaluare psihologica pentru problematici din sfera depresiei, anxietatii, a tulburarilor comportamentului alimentar;    
  • realizarea fiselor de lucru utile in procesul de evaluare si interventie psihologica clinica;
  • adaptarea si individualizarea resurselor informative utile in procesul de psihoeducatie, de preventie si de promovare a sanatatii.

TEMATICA

  • Evaluarea psihologica clinica – prioritati, provocari, oportunitati (particularitati ale subiectilor ce pot invalida evaluarea, explicarea atitudinii simulante a subiectilor si metode de evaluare a simularii, de sabotare a rezistentelor);
  • Psihodiagnosticul – conditii de desfasurare si etape;
  • Prezentarea si analiza tehnicilor specifice psihodiagnosticului;
  • Redactarea raportului de evaluare psihologica (Ex: formularul de conceptualizare clinica a cazului, rapoarte sumative de supervizare, fisa de lucru a sumarizarii cazului);
  • Prezentarea unor fise de lucru pentru diferite categorii psihopatologice;
  • Resurse informative pentru pacienti/clienti.

FORMATOR

Conf. univ. dr. Monica Licu, psiholog clinician principal in psihologie clinica

INSCRIERI, INFORMATII, TAXE

Taxa de participare: 800 ron

Inscrieri si informatii la:

  • office@irp.ro
  • tel: 0731.790.142 • 0722.653.740
  • www.irp.ro

Locatie: sediul IRP din Sos. Kiseleff, nr. 24, et. 2, ap. 6, sector 1, Bucuresti

Data limita de inscriere: 5 noiembrie 2018. Ocuparea locurilor se va face in ordinea trimiterii formularelor de inscriere completate si efectuarii platii prin transfer bancar. 

 

FINALIZAREA CURSULUI

Participantii vor primi un certificat de participare acordat de catre Asociatia Institutul Roman de Psihologie si 30 credite de la Colegiul Psihologilor din Romania (15 credite per modul).

PROGRAM

Cursul se va desfasura dupa cum urmeaza:

  • Sambata si duminica incepand cu ora 9:00