Interventii psihologice in situatii de inadaptare scolara si dificultati de invatare
perioada 4 - 5 februarie 2017
organizator Asociatia Institutul Român de Psihologie
formator Prof. dr. Valeria Negovan
inscrieri si informatii office@irp.ro • 0731.790.142
credite 20 credite cpr
aprobat prin Anexa nr. 12/15.06.2016 la avizul profesional RF-II-B-147/13.05.2014

Cursul se adreseaza studentilor, masteranzilor si doctoranzilor in psihologie, psihologilor si consilierilor  educationali aflati in supervizare si certificati cu practica autonoma, precum si tuturor persoanelor interesate de acest domeniu.

OBIECTIVE

  • analiza perspectivelor teoretice actuale asupra inadaptarii scolare si dificultatilor de invatare;
  • familiarizarea participantilor cu privire la explicatiile si perspectivele teoretice asupra inadaptarii scolare si asupra tulburarilor de comportament si disciplina, precum si a aspectelor definitorii si abordarii lor in practica scolara;
  • familiarizarea participantilor cu tulburarile afective asociate vietii scolare;
  • prezentarea si analiza dificultatilor de invatare intâlnite in practica scolara;
  • familiarizarea participantilor cu analiza si evaluarea diferentelor, intârzierii si dificultatilor de adaptare si invatare scolara, in practica scolara;
  • familiarizarea participantilor cu interventiile psihologice si instructionale in diminuarea tulburarilor de comportament si disciplina si a dificultatilor de invatare si implicit a riscurilor  inadaptarii scolare si sociale, esecului si abandonului scolar;
  • familiarizarea participantilor cu proiectarea interventiilor psihologice in sprijinul compensarii si/sau remedierii tulburarilor de comportament si disciplina si a dificultatilor de invatare;
  • prezentarea si analiza modalitatilor de implementare si/sau asistare a interventiilor psihologice in sprijinul compensarii si/sau remedierii tulburarilor de comportament si disciplina si a dificultatilor de invatare;
  • prezentarea si analiza unor studii de caz.

TEMATICA

  • Inadaptarea scolara, tulburarile de comportament si dificultatile de invatare - diferenta, intârziere sau deficit?
  • Inadaptarea scolara - explicatii si perspective teoretice, aspecte definitorii, abordari in practica scolara: diferente in raport cu nivelul scolarizarii (primar/secundar) si genul elevilor; diferente in opiniile principalilor actori ai câmpului scolar (profesori, psihologi).
  • Tulburari de comportament si disciplina - explicatii si perspective teoretice, aspecte definitorii, abordari in practica scolara, exemplifcari: ADHD, ostilitate, hartuire (Bullying), minciuna, furt, copiat, agresivitate, violenta in viata scolara.
  • Tulburari afective asociate vietii scolare - explicatii si perspective teoretice, aspecte definitorii, abordari in practica scolara, exemplifcari: insatisfactie asociata vietii scolare, singuratate, stres, anxietate, temeri si fobii, mutism selectiv, fobie de scoala, refuzul si evitarea scolii, tulburari depresive, ideatie si comportamente suicidare determinate de factori din mediul scolar; diferente in raport cu nivelul scolarizarii si genul elevilor in manifestarea tulburarilor afective asociate vietii scolare.
  • Dificultati de invatare - explicatii si perspective teoretice, aspecte definitorii, abordari in practica scolara, exemplifcari: dificultati de receptie (input); de integrare; de expresie (output); diferente interindividuale.
  • Analiza si evaluarea dificultatilor de adaptare si invatare scolara - explicatii si perspective teoretice, abordari in practica scolara: responsabilitati specifice diferitilor actori ai câmpului scolar (profesori, psiholoig, consilieri scolari); metode si instrumente de evaluare; evaluarea nivelului actual de realizare a elevului in diferite domenii. Realizarea profilului elevului.
  • Interventii psihologice si instructionale, compensare si remediere in tulburarile de comportament si disciplina si a dificultatilor de invatare: diferente in raport cu nivelul scolarizarii (primar/secundar) si genul elevilor; diferente in opiniile principalilor actori ai câmpului scolar cu privire la inadaptarea scolara. Ilustrari.
  • Proiectarea interventiilor psihologice in sprijinul compensarii si/sau remedierii tulburarilor de comportament si disciplina si a dificultatilor de invatare: etape, factori implicati si specific in proiectarea interventiilor psihologice.
  • Implementarea si/sau asistarea interventiilor psihologice in sprijinul compensarii si/sau remedierii tulburarilor de comportament si disciplina si a dificultatilor de invatare: etape, factori implicati si specific in implementarea si/sau asistarea interventiilor psihologice.
  • Proiectul de interventie psihologica personalizata in sprijinul compensarii si/sau remedierii tulburarilor  de comportament si disciplina si a dificultatilor de invatare.
  • Studii de caz si exemplificari din practica.

FORMATOR

Prof. dr.Valeria Negovan, psiholog principal si supervizor in psihologie educationala, consiliere scolara si vocationala.

FINALIZAREA CURSULUI

participantii vor primi un certificat de participare acordat de catre Asociatia Institutul Roman de Psihologie si 20 credite de la Colegiul Psihologilor din Romania.

PROGRAM

  • Sambata de la 09:00 la 19:00
  • Duminica de la 09:00 la 19:00

INSCRIERI, INFORMATII, TAXE

Inscrieri si informatii la:

  • office@irp.ro
  • tel: 0731.790.142 • 0722.653.740
  • www.irp.ro

Cost curs: 450 RON taxa curs + taxa de organizare

Locatie: sediul IRP din Sos. Kiseleff, nr. 24, et. 2, ap. 6, sector 1, Bucuresti

Data limita de inscriere: 1 februarie 2017. Ocuparea locurilor se va face in ordinea primirii formularelor de inscriere completate.