PSIHOTERAPIA ERICKSONIANA IN ABORDAREA COPILULUI, CUPLULUI, FAMILIEI
ORGANIZATOR Asociatia Institutul Roman de Psihologie
APROBAT PRIN Anexa nr. 1/19.12.2014 la avizul profesional RF-II-B-147/13.05.2014
DURATA 2 ani (2017-2019)
DATA INCEPERE Octombrie 2017, Bucuresti

Cursul „Psihoterapia ericksoniana in abordarea copilului, cuplului, familiei”  este conceput de catre formatorii IRP pe structura academica, tintind sa ofere un cadru de formare competent,  de inalt profesionalism, dedicat psihologilor care se abiliteaza in domeniul psihoterapiei.

 

OBIECTIVE

Cursul de formare profesionala complementara isi propune asigurarea cadrului de formare in domeniul psihoterapiei ericksoniene , dar si dobandirea de competente in domeniul consilierii si psihoterapiei copiilor si adolescentilor, consilierii si psihoterapiei de cuplu si de familie. Obiectivele cursului vizeaza formarea si dezvoltarea de competente transversale transferabile privind: dezvoltarea personala, comportamentul de sprijin, etica si deontologia profesiei, prezenta terapeutica si lucrul in echipa; dezvoltarea abilitatilor psihoterapeutice specifice in preventia si asistarea copiilor, adolescentilor, adultilor si familiilor cu risc psihopatogen si cu tulburari ale dinamicilor de dezvoltare; formarea si dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor flexibile, creative si reziliente in lucrul cu copii, adulti si familii; formarea de abilitati de lucru in situatii de criza, separare, stres si anxietate, dependente, afectiuni somatice, trauma si durere, tulburari de comportament alimentar, tulburari fobice, obsesiv compulsive, sexuale si ale somnului. Finalitatea se transpune in posibilitatea trecerii de la treapta de psihoterapeut sub supervizare, la treapta de psihoterapeut autonom.

ADRESABILITATE

Cursul de formare profesionala complementara se adreseaza:

  • psihologilor absolventi ai unei institutii de invatamant superior (cu durata de 4 ani sau de 3 ani – invatamant in sistem Bologna)
  • psihoterapeutilor cu treapta de specializare practicant in supervizare care doresc sa promoveze la treapta de specializare autonom
  • psihoterapeutilor care doresc sa-si desfasoare activitatea sau lucreaza in practica privata (cabinete individuale de psihologie, asociatii, societati civile)

DISCIPLINE STUDIATE

  • Introducere in psihoterapia ericksoniana  
  • Consilierea pre si post natala  
  • Psihologia dezvoltarii copilului si adolescentului     
  • Evaluare clinica  si psihodiagnostic la copil si adolescent     
  • Evaluarea copilului si adolescentului prin tehnici proiective    
  • Interventii ericksoniene in psihopatologia copilului si adolescentului  
  • Psihoterapia ericksoniana in afectiunile somatice
  • Metode si tehnici ale psihoterapiei ericksoniene     
  • Psihologia dezvoltarii varstelor adulte
  • Evaluare clinica si psihodiagnostic la adult si varstnic   
  • Evaluarea adultului si varstnicului prin tehnici proiective  
  • Interventii ericksoniene in psihopatologia varstelor adulte     
  • Interventii ericksoniene in managementul stresului si anxietatii 
  • Psihopatologia traumei  
  • Managementul durerii in psihoterapia ericksoniana
  • Psihoterapie ericksoniana de suport   
  • Evaluare si interventie ericksoniana in psihopatologia relatiilor de cuplu   
  • Managementul timpului si tehnici de relaxare si autorelaxare
  • Evaluare si interventie ericksoniana in psihopatologia relatiilor de familie 
  • Interventii psihoterapeutice ericksoniene in tulburari de comportament alimentar
  • Interventii psihoterapeutice ericksoniene in dependente  
  • Interventii psihoterapeutice pentru optimizare si succes 
  • Interventii psihoterapeutice ericksoniene in tulburari fobice, obsesiv compulsive, sexuale si ale somnului   
  • Etica si deontologie
  • Dezvoltare personala

FORMATORI

Toti formatorii prevazuti ca titulari de disciplina sunt psihoterapeuti si psihologi clinicieni, supervizori si formatori atestati de Colegiul Psihologilor din Romania, specialisti de marca ai domeniului.

COMPETENTE

  • Cunoasterea si utilizarea adecvata a conceptelor, teoriilor si metodologiei de asistare si consiliere psihologica pentru adulti, copii, familii
  • Cunoasterea si abilitarea in utilizarea instrumentarului psihodiagnostic de tip proiectiv
  • Abilitarea in practica analizei, decriptarii si restructurarii simbolice a imaginii de sine, a comportamentului si blocajelor personale si interpersonale, activarea resurselor interioare
  • Cunoasterea, evaluarea si abilitarea in restructurarea scenariilor de viata personala
  • Cunoasterea si abilitarea in psihoterapia ericksoniana a copilului, adolescentului, adultului si varstnicului
  • Cunoasterea si abilitarea in utilizarea instrumentarului psihodiagnostic al copilului, cuplului si familiei
  • Dezvoltarea abilitatilor tehnice si atitudinal comportamentale specifice pentru practica hipnoterapiei si terapiei ericksoniene
  • Dezvoltarea unui comportament orientat umanist, respectand valorile etice si deontologice ale competentei de psihoterapeut si consilier
  • Dezvoltarea maturitatii psihospirituale, a empatiei, autenticitatii si creativitatii relationale, a respectului neconditionat, a valorizarii si tolerantei fata de persoane, clienti si pacienti apartinand unor sexe, stadii de dezvoltare, valori, culturi, etnii si confesiuni diferite
  • Dezvoltarea flexibilitatii si creativitatii relationale, a aptitudinilor de contact, a resurselor de suport, cooperare si intrajutorare interumana

DEBUSEE PROFESIONALE ALE ABSOLVENTILOR

  • Unitati de stat si private de sanatate care ofera servicii de asistenta persoanelor afectate de traume: spitale, policlinici, cabinete, companii, organizatii guvernamentale si ONG-uri, institute si alte structuri de cercetare, cabinete individuale de consiliere psihologica si psihoterapie, reteaua de consilieri din domeniul educational
  • Centre pentru asistarea copilului si familiei
  • Centre de sanatate si preventie a tulburarilor de nutritie si de instinct alimentar
  • Centre de educare si consiliere pentru un stil de viata sanatos (medicina preventiva)
  • Directia pentru protectia si ocrotirea copilului (case de copii, plasament, educatia si formarea educatorilor, a asistentilor maternali si a altor cadre ale echipei)
  • ONG-uri pentru asistarea si protectia persoanelor cu nevoi speciale, handicap, boli cronice si invalidante, familii patogene, violenta domestica, abuz fizic si sexual, familiilor cu copil autist etc.
  • Centre de asistare si protectie a varsnicilor

FUNCTIA ABSOLVENTULUI

  • Psihoterapeut al copilului, cuplului, familiei
  • Consilier psiholog
  • Consultant sau Trainer de dezvoltare personala

Recunoastere profesionala – Competentele formate in cadrul cursului de formare complementara Psihoterapie ericksoniana in abordarea copilului, cuplului, familiei vor fi certificate de catre Colegiul Psihologilor din Romania, Comisia Aplicativa de Psihologie Clinica si Psihoterapie

EVALUAREA

Evaluare intermediara

La finalul fiecarui curs participantii vor primi spre completare o grila de evaluare a cunostintelor si deprinderilor acumulate pe parcursul cursurilor.

Evaluare finala

Programul se va finaliza cu elaborarea si sustinerea de catre participanti a unei teze finale, tip disertatie, in fata unei comisii alcatuite din formatorii principali ai programului.

Perioada de intocmire a lucrarilor de disertatie corespunde semestrelor 3 si 4. In semestrul 3 sunt definite si aprobate temele lucrarilor de disertatie. Totodata, in acest semestru cursantii se vor ocupa de documentare, de analiza materialului bibliografic si de realizarea proiectului de cercetare. In semestrul 4 cursantii vor avea o serie de intalniri tip coordonare si indrumare cu formatorul pentru finalizarea tezei.

Absolventii cursului vor obtine o diploma / certificat de tip formare complementara, echivalenta unei diplome de master, recunoscutã de CPR.

La sfarsitul stagiului de supervizare fiecare cursant va trebui sa prezinte in scris o lucrare care sa cuprinda 10 cazuri terminate din cel putin 3 patologii diferite precum si fundamentarea si documentarea teoretica aferente.

Cursurile vor fi insotite de studiul unei bibliografii reprezentative pentru tematica abordata.

Dupa finalizarea programului de formare teoretica si aplicativa urmeaza STAGIUL Supervizat care cuprinde 200 de ore (pe o durata de 2 ani) care se vor realiza dupa cum urmeaza:

  • Seminarii de supervizare conduse de formatorii si supervizorii principali
  • Seminarii de intervizare
  • Supervizare individuala prin e-mail sau telefon

Supervizarea se va desfasura pe o perioada de doi ani, dupa un program stabilit de comun acord cu participantii, la sfarsitul carora acestia vor obtine atestat de libera practica autonom.

DESFASURAREA CURSURILOR

Cursurile de formare profesionala complementara se vor desfasura sambata si duminica, un cuantum de 15 ore / weekend.

  • Sambata si duminica incepand cu ora 9:00

Durata: 2 ani

Cursantii deconteaza costul cazarii si transportului formatorilor care nu sunt din Bucuresti

BAZA MATERIALA

Va punem la dispozitie sediul IRP, cu spatii special amenajate pentru cursuri, dotate cu mobilier, aparatura, materiale de lucru, precum si alte locatii dotate corespunzator. De asemenea, pentru activitatile de psihodiagnoza au fost achizitionate de catre IRP instrumente psihodiagnostice moderne si, mai ales, adaptate si standardizate pe populatie romaneasca.

INSCRIERE SI ADMITERE

Inscrierea si admiterea la acest program de formare se vor face in baza depunerii unui dosar al fiecarui candidat, precum si printr-un interviu cu comisia alcatuita din formatori. Candidatii declarati admisi capata calitatea de cursant. In urma admiterii se va incheia un contract de studii intre cursant si IRP.

CONTINUT DOSAR INSCRIERE:

  • cerere inscriere (se solicita prin e-mail la office@irp.ro)
  • copie carte de identitate
  • copie certificat de nastere
  • copie certificat de casatorie daca este cazul
  • copie diploma licenta sau adeverinta student
  • cv/ scrisoare de intentie - eseu
  • copie dupa acte care atesta participarea la alte formari in psihoterapie, grupuri de dezvoltare personala
  • 2 poze buletin
  • taxa analizare dosar si interviu 200 lei
FreeMarker template error

When calling macro "seo", required parameter "id" (parameter #1) was specified, but had null/missing value.

----
Tip: If the parameter value expression on the caller side is known to be legally null/missing, you may want to specify a default value for it with the "!" operator, like paramValue!defaultValue.
----

----
FTL stack trace ("~" means nesting-related):
	- Failed at: @seo id=i["id"] title=i["title"]  [in template "irp/web/irp/pages/components/widgets/right_cursuri.ftl" at line 16, column 141]
	- Reached through: #include path.templates + "components...  [in template "irp/web/irp/pages/components/placeholder_right.ftl" at line 4, column 1]
	- Reached through: #include path.templates + "components...  [in template "irp/web/irp/pages/curs/index.ftl" at line 81, column 1]
----

Java stack trace (for programmers):
----
freemarker.core._MiscTemplateException: [... Exception message was already printed; see it above ...]
	at freemarker.core.Macro$Context.sanityCheck(Macro.java:221)
	at freemarker.core.Macro$Context.runMacro(Macro.java:170)
	at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:686)
	at freemarker.core.UnifiedCall.accept(UnifiedCall.java:80)
	at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:257)
	at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:57)
	at freemarker.core.Environment.visitByHiddingParent(Environment.java:278)
	at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:157)
	at freemarker.core.Environment.visitIteratorBlock(Environment.java:501)
	at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:67)
	at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:257)
	at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:57)
	at freemarker.core.Environment.visitByHiddingParent(Environment.java:278)
	at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:48)
	at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:257)
	at freemarker.core.Environment.include(Environment.java:1967)
	at freemarker.core.Include.accept(Include.java:175)
	at freemarker.core.Environment.visitByHiddingParent(Environment.java:278)
	at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:48)
	at freemarker.core.Environment.visitByHiddingParent(Environment.java:278)
	at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:157)
	at freemarker.core.Environment.visitIteratorBlock(Environment.java:501)
	at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:67)
	at freemarker.core.Environment.visitByHiddingParent(Environment.java:278)
	at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:48)
	at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:257)
	at freemarker.core.Environment.include(Environment.java:1967)
	at freemarker.core.Include.accept(Include.java:175)
	at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:257)
	at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:57)
	at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:257)
	at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:235)
	at freemarker.template.Template.process(Template.java:262)
	at com.mwt.common.controller.ControllerServlet.doGet(ControllerServlet.java:155)
	at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:620)
	at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:727)
	at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:303)
	at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:208)
	at org.apache.tomcat.websocket.server.WsFilter.doFilter(WsFilter.java:52)
	at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:241)
	at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:208)
	at com.mwt.common.controller.UTF8Filter.doFilter(UTF8Filter.java:32)
	at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:241)
	at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:208)
	at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:220)
	at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:122)
	at org.apache.catalina.authenticator.AuthenticatorBase.invoke(AuthenticatorBase.java:504)
	at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:170)
	at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:103)
	at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:116)
	at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:421)
	at org.apache.coyote.ajp.AjpProcessor.process(AjpProcessor.java:190)
	at org.apache.coyote.AbstractProtocol$AbstractConnectionHandler.process(AbstractProtocol.java:611)
	at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$SocketProcessor.run(JIoEndpoint.java:314)
	at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1145)
	at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:615)
	at org.apache.tomcat.util.threads.TaskThread$WrappingRunnable.run(TaskThread.java:61)
	at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)